fredag 16 september 2011

Där låg hon och sög av honom i vardagsrummet.

Exakt så gjorde en kompis med en kille jag var i hop med. För en del år sen så var jag tillsammans med en kille som hette,vi kan kalla honom för B. Och min tjejkompis för N.  B och jag hade varit tillsammans i några veckor. Han delade lägenhet,en trea med sin bror. Och min kompis N brukade ofta följa med till dom och hälsa på. Och även sova kvar där i bland. Jag har alltid tyckt att det har varit roligt att mina tjejkompisar kunnat komma bra överrens med min pojkvän då jag haft en. Och kunnat vara en bra vän med dom. N hade inte heller så många nära vänner,så ville gärna ha med henne så hon kunde lära känna nytt folk och inte behöva va så mycket ensam.  N,B,hans bror och jag vi hade jävligt kul tillsammans. Men så hände då det där!

Vi hade varit på krogen en kväll. Och när vi kom hem till B så var jag så trött. Så jag gick och la mej på en gång. Men dom va inte alls trötta och var på sånt prathumör. Och ville fortsätta att dricka.
Jag sa då godnatt till dom. Och så gick jag och la mej. Och minns att jag tänkte: va kul att alla kan vara sånna här bra vänner. Kändes nästan som en familj.  Min pojkväns bror var också trött och ganska full. Så han hade redan somnat på sitt rum.
Jag vaknade till på natten och såg att B inte lagt sej ännu. Jag gick upp och skulle kissa. Och när jag går förbi vardagsrummet och kollar in där. Så ser jag att N hon som VAR min så kallade vän,höll på att suga av min pojkvän B. När han låg där på soffan. Jag vart alldeles förstelnad först,fick inte fram ett enda ord och visste inte vad jag skulle säga eller göra.
Så upptäckte dom mej. Och jag sa bara nått om att jag tror jag ska åka hem nu. Hon började gråta och skulle säga en massa. Och han började med: Jag inser hur mycket jag älskar dej,du får inte lämna mej osv. Jag minns att jag sa,du har just bevisat för mej hur mycket du tycker om mej.
Jag borde ha varit den som vart mest upprörd. Kan man tycka. Men jag vart bara kall och tyst. Och vad fanns det att säga eller lyssna på deras ord av förklaringar. Jag hade ju sett allt,sanningen.
Ingen av dom var ju helt nyktra. Kan jag ju tillägga.  Men ska man alltid kunna skylla på att man är full om man gör nått fel mot nån annan? 

3 kommentarer:

  1. Vilka IDIOTER om man få säga så... Man gör inte så mot en kompis...
    Och fyllan kan man verkligen inte skylla på iaf...

    SvaraRadera
  2. Håller med dej helt! Nu hade jag bara varit tillsammans med honom i några veckor,men verkligen synd om dom som varit med sin pojkvän tex i flera månader. Fast tjejkompisen hade jag ju känt länge och jobbigare när en vän gör så mot en.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera